מעיינות ופינות ישיבה בגוש עציון

בואו ליהנות ממעיינות צוננים ופינות ישיבה לכל המשפחה ברחבי גוש עציון!

עין סג'מה– עין יצחק

מעיין עין סג'מה נמצא בתוך יער משואות יצחק הישנה, נסיעה קצרה מישוב בת עין וכפר עציון, נרד במדרגות אל נביעת מים קסומה ובריכה נהדרת. המעיין נובע במדרון נחל סג'מה המכונה גם "ואדי גן-עדן". המים נקיים כל עונות השנה וגובה המים בבריכה כמטר וחצי. במקום שולחנות ישיבה מוצלים. המעיין שופץ לזכרו של יצחק וינשטוק ז"ל.

מיקום: יער משואות יצחק הישן.

ניתן להגיע עם הרכב עד המעיין.

להגעה באמצעות waze, לחץ כאן

עומק המים: כ- 1.5 מטר.

דרכי הגעה: נוסעים לכיוון בת עין, פונים ימינה לכיוון משואות יצחק הישנה נוסעים בעקבות הסימון הכחול עד המעיין.

בריכת דובק

בריכת דובק נמצאת בתוך יער משואות יצחק הישנה. ממש מתחת לעין סג'מה.

המקום נבנה לזכרו של דב ויינשטוק ז"ל. דובק היה מחלוצי המתיישבים בגוש עציון לאחר מלחמת ששת הימים

מיקום: יער משואות יצחק הישן.

חונים בעין סג'מה ויורדים במדרגות לבריכת דובק.

להגעה באמצעות waze, לחץ כאן

עומק המים: כ- 1.5 מטר.

עין חובלה

המים במעיין בוקעים מתוך נקבה חצובה בסלע ונאגרים לברכת איגום מרובעת. במקום ניתן להבחין בשרידי טרסות עתיקות, קבר שייח' ומערת קבורה מימי בית שני המעידים על ההתיישבות במקום כבר בימי קדם. בימי קום המדינה, שימש המעין את מתיישבי קיבוץ משואות יצחק.

מיקום: בת עין

ניתן להגיע עם הרכב עד המעיין.

עומק המים: כ- 2 מטר.

דרכי הגעה:  מגיעים ליישוב בת עין ובפנייה הראשונה פונים ימינה. בשלב מסויים מתחלף הכביש בשביל עפר ובו ממשיכים לנסוע עד למעיין.

הערות: המעיין משמש גם כמקווה לתושבי המקום.

עין אבו כלאב

מעיין, עץ תאנה ושולחן- כל הדרוש לפיקניק מושלם או סתם טבילה מרעננת!
המים נובעים מבין שכבות הסלע בזרימה קטנה אך יציבה ונאגרים אל בריכה חצובה. המקום נקרא גם ‘עין מסלע’ על שם גרעין מסלע של השומר הצעיר שהקים את היישוב רבדים בגוש עציון לפני קום המדינה.
המעיין שופץ ושודרג ע"י ילדי סדנת שילוב.

מיקום: חונים בחוות ארץ האיילים ומשם הליכה של חצי שעה או עם רכב 4*4 עד המעיין.

עומק המים: כמטר.

דרכי הגעה:  מצומת גוש עציון נוסעים מערבה לכיוון כפר עציון כ- 50 מטרים לפני הכיכר פונים ימינה לכביש עפר (הדרך לארץ האיילים) ונוסעים על פי השילוט למעיין.

עין צורים

שתי בריכות שכשוך מוקפות בטבע. מקום מושלם למשפחות ובודדים להקיף את עמצם בטבע, להתרענן או להנות מהרוגע.

מיקום: קיבוץ ראש צורים.

להגעה באמצעות waze, לחץ כאן.

עומק המים: 40 ו60 ס"מ.

דרכי הגעה: לפני השער של ראש צורים פונים שמאלה. יורדים עד שכמגיעים לאזור הלולים של ראש צורים. שם פונים ימינה לכיון הבריכות. ומשם מרחק הליכה של 2 דק. הבריכות בצד שמאל של הדרך.

עין ליבנה

מעיין יפהפה הנובע באפיק נחל לבנה היורד מגוש עציון ונשפך לעבר שפלת יהודה. המעיין מוקף עצים ומימיו צלולים.

מיקום: בת עין ב'

הליכה של כ-15 דקות מהחניה

עומק המים: כמטר שבעים.

דרך הגעה: ממשיכים ישר בכניסה של בת עין. בכיכר פונים ימינה ושוב ימינה בעיקול של כמעט 180 מעלות. מחנים את הרכב ליד הפניה שמאלה אל תוך הוואדי והולכים בעקבות הסימון הירוק עד למע

יין.

עוז וגאון

שמורת עוז וגאון הינה שמורה שנמצאת בלב גוש עציון, צמוד לצומת גוש עציון.

בשמורה קיימים מתקני משחקים לילדים, פינות ישיבה, שירותים, עמדות מדרורה ועוד

מיקום: סמוך לצומת גוש עציון.

להגעה באמצעות waze לחץ כאן.