• עברית
  • English
תפריט

מתרעננים במעיינות גוש עציון!

גוש עציון הינו חבל ארץ ייחודי אשר התברך בנופים מרהיבים בהם חבויים מבחר מעיינות קסומים שמימיהם צלולים וקרים בכל עונות השנה והכניסה אליהם- חופשית! אז למה אתם מחכים? בואו לבקר!

עין סג’מה- עין יצחק:

נביעה קסומה ובריכת מים נהדרת!
המעיין שפץ לזכרו של יצחק וינשטוק ז”ל ולכן נקרא גם ‘עין יצחק’. המעיין נובע במדרון נחל סג’מה המכונה גם ‘וואדי גן עדן’.
עומק המים: 1.5 מטר
במקום גם: שולחנות פיקניק מוצלים.
איך מגיעים: נוסעים לכיוון בת עין, פונים בפנייה ימינה לפני הלולים ונוסעים בעקבות הסימון הכחול עד המעיין.

בריכת דובק:

במרחק מטרים ספורים מעין סג’מה, קיימת בריכה מטופחת קרה ונקייה בכל ימות השנה- בריכת דובק.
הבריכה קרוייה על שמו של דב וינשטוק ז”ל שהיה סייר השדות של המועצה האזורית גוש עציון. וינשטוק היה איש חינוך אשר ריכז סביבוו בני נוער רבים שלא מצאו מענה במסגרות החינוך. לאחר מותו נבנתה לזכרו הבריכה שמתמלאת מהמים הגולשים מעין יצחק.
עומק המים: כ- 1.5 מטר.
איך מגיעים: מגיעים לעין סג’מה ויורדים בשביל מצד ימין של הבריכה כ- 200 מטר- היישר לבריכת דובק!

עין אבו כלאב:

מעיין, עץ תאנה ושולחן- כל הדרוש לפיקניק מושלם או סתם טבילה מרעננת!
המים נובעים מבין שכבות הסלע בזרימה קטנה אך יציבה ונאגרים אל בריכה חצובה. המקום נקרא גם ‘עין מסלע’ על שם גרעין מסלע שלל השומר הצעיר שהקים את היישוב רגבים בגוש עציון לפני קום המדינה.
עומק המים: כ- 50 ס”מ.
במקום גם: שולחנות פיקניק מוצלים.
איך מגיעים: מצומת גוש עציון נוסעים מערבה לכיוון כפר עציון כ- 50 מטרים לפני הכיכר פונים ימינה לכביש עפר (הדרך לארץ האיילים)) ונוסעים על פי השילוט למעיין.

עין חובלה:

מים הבוקעים מתוך נקבה החצובה בסלע ונאגרים לבריכת איגום מרובעת.
עומק המים: כ- 2 מטרים.
במקום גם: ניתן להבחין בשרידי טרסות עתיקות, בקבר שיח’ ובמערת קבורה מימי בית שני- המעידים על התיישבות במקום כבר בימיי קדם.
איך מגיעים: מגיעים ליישוב בת עין ובפנייה הראשונה פונים ימינה. בשלב מסויים מתחלף הכביש בשביל עפר ובו ממשיכים לנסוע עדד למעיין.

עין ליבנה:

מעיין יפהפה הנובע באפיק נחל לבנה היורד מגוש עציון ונשפך לעבר שפלת יהודה. המעיין מוקף עצים ומימיו צלולים.
עומק המים: כ- 2.5 מטר.
איך מגיעים: ממשיכים ישר בכניסה של בת עין. בכיכר פונים ימינה ושוב ימינה בעיקול של כמעט 180 מעלות. מחנים את הרכב לידד הפניה שמאלה אל תוך הוואדי והולכים בעקבות הסימון הירוק עד למעיין.